64

Jag brukar alltid kunna planera och tänka framåt. Nu känns det som att om jag blickar mer än 1 timme fram bara spritter det inom och jag känner stressen och paniken komma smygande. Det känns som att jag inte orkar mer. Jag hade bara behövt komma till den dagen då allt är fixat för ett tag framåt, den dagen då jag bara kan släppa allt och bara få vara.

"But there’s some things you need to know about me:
I’m weak right now, so weak right now
I need proof before I dare to open this heart
so I prepared a quiz for you:

Would you freak out if I said I liked you?
Do you walk the line?
Is your IQ higher than your neighbour’s?
And is it very much higher than mine?

Can you sleep when I grind my teeth?
Do you look away if I slob when I eat?
Will you let me be myself?
Can you at all times wear socks?
because I’m still scared of feet

Do you talk in the middle of Seinfeld?
Do you read more than two books a month?
Do you get racist or sexist when you’ve had a few?
Is it fine if I make more money than you?

Have you slept with any people I work with?
Is there anyone you’d rather wish I’d be?
Do you still keep pictures of old girlfriends?
Are they prettier than me?

And if I’d fall, would you pick me up?
If I fall, will you pick me up?"
(H.S)

Kommentarer
Postat av: M

Jeg vet nokså presis hvordan du føler det. Man er liksom så ivrig på å komme seg forbidet stedet man er, alt blir jo bedre bare man er ferdig med dette, bare man er over alt dette, alt blir bra en gang i framtiden . og da skal man leve livet sitt på ordentlig.



Men det er jo nå også. Livet, altså. Og jeg vet at det vet du jo, vi trenger ingen til å si oss at vi må leve litt mer i øyeblikket og ikke alltid tenke framover mot hva som skal komme nå. Vi vet jo alt det der. Det er bare så vanskelig å leve her og nå, når man ikke kjenner seg så lykkelig som man helst vil være. Eller hur?



Og den sangen, jeg har "hatt den på hjernen" i sikkert en måned nå, den er så søt. Og så fin, for det man jo aller helst vil vite og det som egentlig betyr noe, er jo If I fall, will you pick me up?

2010-11-26 @ 17:41:55
URL: http://omkjarlighet.blogspot.com
Postat av: malin

Du har så rätt i det du skriver. Man vet så himla mycket men det är så fruktansvärt svårt att göra något åt. Och när man är klar med detta, då kommer nästa och nästa och nästa, så hur ska man någonsin kunna leva just nu när man hela tiden vet att "när jag har tagit mig igenom det här, då väntar något annat"?. Man får aldrig riktigt vila. Ständigt måste man vara på sin vakt. Men det är kanske så det är. Nya utmaningar, nya prövningar, livet - och för varje gång växer vi oss stärkare. (hoppas jag).

Precis, det är bara så svårt när man inte känner sig så lycklig som man helst skulle vilja vara. Precis.

Den sången är fin, och söt - men vågar man verkligen höra sanningen i svaret från den frågan? If I fall, will you pick me up?

2011-01-03 @ 07:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0