redo

åh, riktigt härlig träning idag
och jag känner mig redo inför ''seriepremiären'' på söndag!

alltså; hittarp - skälderviken, söndag kl 15 ;)

nostalgi

jag måste bara säga att jag beundrar er som verkligen orkat läsa hela förra inlägget. när jag tittade på det idag var det mycket längre än vad jag trodde, så ja. men åh, vilken nostalgi!, saknad säger jag bara.

jag vill förändras

Rhodos!

okej, nu ska jag äntligen ta mig lite tid att skriva lite om min 14 dagars vistelse på Rhodos. Även om det här kanske blir jättetråkigt för er andra att läsa så är det lite för mig själv också, för att hjälpa mig minnas.
Håll till godo.

Vi åkte till flygplatsen i malmö den 25 juni, flyget var försenat så vi kom fram lite senare, vi var kanske på hotellet vid 23 tiden eller något, typ 2 timmar senare än planerat, men det gjorde inte så mycket, nu i efterhand tycker jag att det är bra att det blev så. Vi fick vårt rum jättefort, 320 second floor, med väldigt bra utsikt från balkongen över "stora" scenen och alla pooler (utom en) och rummet /lägenheten var helt okej.
Andra dagen började med ett välkomsmöte, rätt välbehövt för att man skulle få koll på allting och sådär får jag väl säga. Även om jag varit utomlands jättemånga gånger förut så var det rätt annorlunda nu. All inclusive var anledningen och jag kan säga att de första dagarna gillade jag det inte jättejättemycket, och tanken på det hemifrån var väl delvis skön, men jag kände att jag skulle sakna det där andra, men sen kom jag till att älska det. Himla skönt faktiskt, och inte alls så tråkigt som man kan tänka sig (fast det kanske berodde på vårt hotell och så också). Förresten så var hotellets namn The Forum Beach Hotel, (det bästa!).
Jag tänker inte sitta och berätta dag ut och dag in utan tar det mer i stora drag. Iallafall så bestod de flesta dagarna (till en början!) av en riktigt god frukost, sol och bad, lunch, sol och bad, fika och sånt, dusch, vila och sen middag. Sen blev det till att gå en runda och vid 21 tiden börjad ''mini disco'' för barnen på scenen (riktigt gulligt och kul) lett av animation-teamet och en timme senare började underhållningen för de äldre/vuxna (även detta av animation-teamet). (Animation teamet = ett gäng rätt unga människor, ungefär mellan 20 - 30, som vill ha kul, alltså jobbar dem på hotell runt om i världen och ''underhåller'' osv och vill bara ha kul). De här dagarna må låta tråkiga, men det var riktigt skönt, dock så saknade jag lite spänning, utmaning och allt det där, och det är nu hon och dem kommer in i bilden ..
Efter kanske 6 dagar på Rhodos blev jag mer medveten om allt som hände och jag vågade mer. Henning (en av dem) gick, som vanligt, runt och frågade vid poolen (kl: 11 och 16) om där var någon som ville vara med på volleyboll på stranden. Just den här dagen frågade han mig och min bror och "maybe" sa jag och "maybe means yes, right?" sa han och så blev det så. Det var iallafall sjukt kul så där var jag fast från den stunden två gånger om dagen (förutom de tillfällen jag inte kunde, då jag var hos doktorn =/) tills hemresan var ett faktum. Just den dagen (på eftermiddagen tror jag det var, mitt andra pass) var hon där, Natascha. Det var lite kul för hon kommer från Danmark, och de flesta danskar där antog att vi svenskar förstod vad dem sa, men icke, så det fick bli engelska, men det var väldigt nyttigt och välbehövt ;) iallafall så bara kvällen efter första gången vi setts blev jag tillfrågad av Baloo (animation) att komma på ''disco´t'' på andra hotellet senare på kvällen. det kändes inte så kul att fråga mamma så helt chockad av vad jag gjorde gick jag fram och frågade Natascha om hon ville följa med, och det var mitt bästa beslut på länge. Så, nu var det vi två. Vi gick själva till det andra hotellet och kollade lite, men där var helt tomt så vi väntade till lite senare på kvällen då vi återvände och vi mötte lite mer liv än första gången. Ovetandes och i en främmande miljö satt vi i baren och drack våra drinkar och njöt av friheten som skapats.

De följande dagarna blev annorlunda, trots det mycket sol, bad och volleyboll, men nu fanns Natascha där och gjorde det lite mer ''fritt'', eller vad man ska säga. Varje kväll sågs vi vid poolbaren och tillsammans tittade vi på underhållningsshowen och sen när den var slut blev det lite (gratis)dricka tills natten närmade sig (ca+23.30något). Under vår andra kväll tillsammans infanns den där blygheten hos oss båda för allt annat, men jag tror att vi kände en trygghet hos varandra. Vi stod lite avsides med våra drinkar och tittade ut över alla människor och plötsligt kom han, Jack, mot oss. (Halvt panik uppstod för vi hade ingen aning om vad vi skulle göra, löjligt, jag vet). Vi snackade lite och så, men spriten gjorde sig redan påmind hos honom när han plötsligt kom närmre och nästan viskade ''only one kiss''... Vi följde med dom ut på kvällen, tillbaka till det andra hotellet och den här gången var det skönare. Närheten och värmen i ett avkylt, mörkt rum med lite discobelysning var underbar och vi trivdes.

Kvällen efter är den jag kommer ihåg mest. Vi vågade oss ännu ett steg närmre mitten och fick dessutom sällskap av både Jack och Henning (oh vilka människor), och det kan man väl säga var lite ... spännande? Haha. Utgång som vanligt och ännu mer närhet, hum hum, för mycket kanske? Dom verkade som jättesöta killar som sa att de skyddade oss och om det var något så var det bara att säga till och hela den biten ... och detta ledde till kyssar ... som ledde till att vi 4 gick till stranden, med stjärnorna som himlen och havet som bredde ut sig bredvid oss där vi gick mot några solstolar. Verkligen jättemysigt (bara synd att det var lite mycket sprit inblandat från herrarnas sida, men wtf) och spänningen vi sökt var ett faktum. (jag kommer ihåg det som det var igår men får det inte ur huvudet på det sättet bilderna spelas upp där inne).

Fortsatta jättebra dagar följde med allt från missförstånd och att ''känna-på'' lite mycket, till underbara dagar, kvällar och nätter med väldigt trevliga människor (mm mm mm).

Det låter som om jag inte gjorde något annat än ''festa'', men självklart gjorde jag det. Det blev besök i ''huvudstaden'' - Rhodos town -, lite shopping, fina stunder med familjen, tyvärr flera besök på ett medical assistance center pga halsfluss och mycket mer därtill.

Helt klart en underbar resa. Gå upp och se solen utanför, äta en fin och god frukost, riktigt vakna till Kuckelikusången och ''Animation auferstehen'' (jag suger på tyska så vet inte men kanske) och sen alla aktiviteter under dagen. Mycket dryck och en del mat, sol och bad och trevlig underhållning med underbara människor och så familjen <3 vad mer kan man begära på en semester?

Jag hade sjukt kul och hade jättegärna velat göra om det och detta med mina bästa :*

Jag kan inte berätta mer, det är nog redan utdraget och tråkigt, men om någon mot förmodan skulle undra något så är det bara att fråga ;)