62

Jag har länge varit rädd för att låta mig känna, för att låta mig tycka om någon igen. Rädd för att leva med ena foten över kanten, rädd för att tappa fästet och falla - ta mark. Jag är rädd för att någon gång blir det sista fallet och att jag någon gång inte kommer orka resa mig igen och inte bli starkare. Jag har lärt mig att kärleken slår hårt. Bryter ben. Skär så djupt att den träffar själen. River i skinnet och gör att blodet bara flödar. Jag vet att kärlek är svårt och jag vet att det gör ont ibland, men den här gången kan jag inte låta bli. Han är allt jag ser, han är där hela tiden. Underbar. Jag kan inte låta bli att känna, att vilja, att chansa. Men jag är rädd för att behöva falla igen utan att någon står där och fångar mig. Mina sår har precis läkt. Det kanske är det här priset man får ta ibland, om man väljer att leva med hjärtat blottat lite utanför kroppen, oskyddat. Jag kunde inte stå emot att bli kär. Det var omöjligt. Jag hoppas bara han inte är den som gör att jag faller utan den som fångar mig innan jag tar mark.

Kommentarer
Postat av: MT

fint det där.

Hoppas det blir bra, och allt känns kanon

2010-11-06 @ 15:03:30
Postat av: Malin

Tack du, Det hoppas jag med :)

2010-11-07 @ 16:51:53
Postat av: M

Det kjennes som om jeg ikke kan si at du skal la deg selv falle inn i dette selv om du er redd. For jeg vet så godt hvor redd du er, jeg har vært der, og man orker ikke at hjertet skal knuses igjen, man klarer ikke å utsette seg selv for det igjen. Men så må jeg bare si det likevel. La deg selv falle inn i det, la deg falle for ham, hvis det kjennes rett. For jeg tror på at livet er for kort for at man kan holde seg selv tilbake. Forsøk, se om det kjennes så fantastisk som det skal. Hvis det ikke gjør det, så vet du iallefall. Jeg tror livet handler litt om at man ikke helt kan beskytte hjertet sitt. Og om man prøver for hardt å beskytte det, så går man glipp av alt det fine. Og alt dette vet du jo også. Men jeg håper for deg.

2010-11-08 @ 19:57:56
URL: http://omkjarlighet.blogspot.com
Postat av: Emma

Så fantastiskt bra du beskriver känslan. En känsla som både lockar och skrämmer. Men samtidigt måste man våga för att vinna - och om det lugnar dig så kan du räkna med att jag alltid finns här, beredd att fånga dig om du faller. Tvivla aldrig på det. <3

2010-11-08 @ 21:12:23
URL: http://felinity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0