27

Det är underligt hur annorlunda allt kan te sig när det omges av snö och mörker, och hur ljust och fyllt med liv det blir när sommaren närmar sig. Sist jag gick den där stigen genom skogen låg snön som ett täcke över marken och jag möttes av rådjur som såg på mig med vädjande ögon. Trots att solen lyste då är det inget mot nu. Grönt gräs och blommor som log, och när jag nådde bryggan såg jag hur vattnet lyckats bryta sig loss från vinterns is. Jag kunde inte göra annat än att le. Jag gick ut på bryggan och den knakade precis så som bryggor gör efter en tuff vinter. Jag hade verkligen saknat att ligga sådär, omringad av vatten, och höra vågorna slå mot stenarna under mig.


Kommentarer
Postat av: M

Oi, tenk så fint kan det føles når våren kommer. Jeg kunne høre lyden av en brygge under føttene mine da jeg leste dette. Fint, veldig fint.

2010-04-26 @ 17:31:15
URL: http://omkjarlighet.blogspot.com
Postat av: malin

tack så mycket :) det blir så mysigt på något sätt när sommaren är på väg.

2010-04-26 @ 20:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0