3/9

först, glömde berätta en sak i tisdags.
det lätt roligaste den kvällen var när vi satt på olearys och en tjej spillde ut sin cider. borden lutade lite så hon som satt mitt emot blev blöt om sina fötter. snabbtänkt som hon var tog hon ett tomt glas och samlade upp drickan från bordet i glaset och gav tillbaka det till tjejen som spillt. utan att hon visste var det kom ifrån tackade hon och svepte det i ett drag. så sjukt kul.

igår var det gardenparty. samling för lite förfest och så vid 4 och sen vart det insläpp vid 5-tiden, lite efter kanske. vid 6 drog det igång med dans på både bord och bänkar, sång och lite av varje. det var verkligen jättemycket folk där redan då och när det väl blev mat sen var det nog den mest oseriösa måltid jag ätit. inte för att det var något fel på maten, men när man satt där och åt kunde folk stå på bord och bänkar bakom och så skulle man sjunga och det hände så mycket liksom, haha. kvällen innehöll det mesta... riktigt mycket folk, dans dans och ännu mer dans till såväl liveband som DJ. det var en väldigt rolig kväll. vi drog typ hem vid 1-tiden eller så, lagom trötta och sega. när jag och anders varit och hämtat hans cykel var väl klockan halv 2 något, och då var det bara till att traska den sista biten hemåt (lite jobbigt att inte gatubelysningen funka på en stor del av vägen). mycket lyckad kväll!

idag var det lite genomgång angående kurslitteratur och schema och sånt, inget särskilt betungande. ikväll blir det första hemmakvällen. det verkar som att många åker hem i helgen. jag är en av dem och åker efter den förberedande föreläsningen imorgon, men har lite delade meningar om att åka hem. det känns lite tråkigt när det händer så mycket kul i helgen. bland annat missar jag sjösjukan imorgon och ''get down and dirty'' på lördag, vilket låter spännande, hehe. men ja, tillbaka i kalmar redan söndagkväll och så är det hela nästa vecka med skoj också - och då börjar skolan på riktigt med.

jag har två saker jag verkligen måste göra.
1 - fixa kurslitteratur
2 - skaffa en cykel (det är inte nådigt att vandra kalmar runt dagligen inte)
sen känns det som det är jättemånga andra saker man bör göra. borde nog tänka över det så att jag inte missar något.

iallafall, såhär efter några dagar i kalmar kan jag säga att jag trivs väldigt bra, och bättre kommer det nog bli (får vi hoppas ^^,)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0