1/9

trejde dagen i kalmar och än så länge så trivs jag väldigt bra (och mycket bättre än jag trott att jag skulle göra). fint väder har vi och stan är väldigt mysig och fin och sådär. uppropet igår gick bra. det kändes lite ensamt i början för man hade verkligen ingen att prata med och så, men redan efter bara ett litet tag löste det sig. gårdagen bjöd först på en liten "stadsvandring". sen drog vi alla från humanus ner till en park vid vattnet och lekte lite, åt grillad korv och sjöng kalmarsånger.. kul. efteråt gick vi till studentpuben och hängde där tills corehouse (typ nattklubb) skulle öppna vid 22. vi stod i kö i mer än 1 timme för att komma in och man kände sig verkligen som en packad sill, men det gick det med. alla olika institutioner har sånger mot varandra och även om sig själva, så i kön stod vi och sjöng mot de andra, riktigt kul. ska skriva ut något exempel sen när jag kommer på hur dom gick, haha. jag hittade knappt hem igår efter corehouse, kändes lite sådär att behöva ta upp en karta, hmm.
imorse hade jag som uppdrag att ringa och se så att kristoffer och anders hade kommit upp. kan ju säga att det gick lite sådär med kristoffer. skulle möta upp de andra vid stationen kvart i 9 och jag missbedömde sträckan dit helt (eller så gick jag en väldig omväg) för det tog typ hur lång tid som helst, men vi hann precis till någon välkomstcermoni eller vad man nu ska säga. sen drog vi bara runt i stan lite och stannade till på novischmässan för att köpa biljetter till morgondagens garden-party, blir nog riktigt kul. skaffade även ICA-kort - vuxenpoängen bara regnar över mig. lunchade med mattias när de andra drog hem för att äta och nu sitter jag här och ska fixa lite smågrejer. ikväll ska vi mötas upp för att gå till någon förfest på lindö och sen blir det trubadurkväll :)
jag längtar inte hem speciellt heller, trodde att jag skulle göra det. man hinner nog inte med det nu när det händer så mycket hela tiden - det är gött .. men det finns en jag saknar, förgäves.

"Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig" - håkan hellström
(precis som att jag hade skrivit den)


Kommentarer
Postat av: pernilla

åh, det låter bra alltihop :D massa roliga saker ni har gjort och mkt kvar. vad bra det blev.

2009-09-01 @ 20:55:57
Postat av: malin

än så länge är det riktigt bra. får se hur det blir när skolan drar igång, kanske jättesvårt och jobbigt, vem vet, men än så länge är det bara kul ;)

2009-09-02 @ 00:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0