21/10 - inte helt okej!

''men emelie, kolla hos cykelhandlaren bakom netto, dom har begagnade cyklar där!''
''jaa, men åh, braa. jag ska kolla där direkt''
''jaa, jag köpte ju min av hans son åh den är ju bra och så''

sen skulle jag cykla hem från biblioteket, stannade vid övergångsstället, såg gottland och emelie i bilen påväg till cykelhandlaren, en bil stannade och jag skulle cykla över. vad händer då? Jo, högerdelen av styrets liksom bryts och går av! han som stannade måste ha skrattat åt mig och jag blev helt chockad. Jag cyklade halva vägen hem med högerdelen av cykelstyret under armen. Inte helt okej! Dessutom, när jag ringde till han som lagar cyklar, så visar det sig att han har stängt just denna onsdagen pga något skit. Kul! Inte nog med att man ska behöva pröjsa ett nytt styre till en cykel man nyss köpt liksom >.<

Iallafall, två korta föreläsningar idag, om personlig hygien och examination 2. Vår förra lärare som hade hand om den tentan vi gjorde kom in och skulle säga något kort om resultatet och så. Så säger hon ungefär: Ja, där är säkert en del av er som undrar varför ni bara fått 1 av 2 poäng på den sista delen på varje fråga. Ni som bara har fått 1 poäng tycker jag har skrivit av från boken och tagit någon annans syn och åsikter, och det var ju meningen att ni skulle reflektera fritt om vad ni tyckte och ställa frågor och sånt. Ja, frågor är bra, frågor är ibland nästan bättre än att komma med svar och lösningar. Men hur många av er tänkte egentligen att man fick skriva frågor på en tenta, ha. 
Eh, okej. för det första:
jag hade knappt ens läst böckerna, hur ska jag då ha kunnat skriva av och tagit någon annans åsikter?
för det andra:
ja, hur ska man veta att man ska ställa frågor på en tenta, när tentor (iallafall vad jag trodde) var till för att man skulle ge svar på frågor?
för det tredje:
hur kan man ens bedöma och rätta något om det ska vara någons egna åsikter och reflektioner? då är det ju precis som att hon säger att det man själv tänker och tycker är fel. och hur kan hon då säga att det inte finns några rätt och fel?
usch, blir bara irriterad när jag tänker på det.


lagade mat innan. kassler med chilitäcke. men, det finns inte en elvisp på hela våningen! det gick la sådär att vispa förhand. gav upp efter sisådär 20 minuter när det inte hänt ett skit med grädden, haha. det resulterade i rinnigt täcke, som typ vatten. inte helt okej ;)


träningsvärk som få dessutom! trots det hade jag känt för att åka till nordic och träna lite, men så ligger halva mitt styre på golvet bakom mig - hmm, vi får väl se hur det blir med den saken.


en hyfsad dag, fast ändå inte helt okej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0