5/8

Your grace is enough

helt underbar segling idag! det blåste inte mycket till en början men väl ute blev det lite segelvind iallafall och härligt va det! fika och massa trevligt ombord med helt underbara människor. kan bara hålla med vad carro sa direkt efter vi klivit iland: "jaha, nu känner man sig så tom''. det är verkligen så. jossie liknade det vid ett sånt gummisnöre man kan ha kring midjan som tar emot när man går tillräckligt långt ifrån, det stämmer också. ju närmre elida och dem du är, desto mindre spänner gummibandet och desto gladare och starkare är du, men när du går där ifrån blir allt så trögt till en början och det tar verkligen emot och man känner sig så tom och vill bara vända om igen. jag är så glad att jag fått uppleva och ta del av allt där och hoppas på mycket mycket mer. nästa sommar kanske? om inget annat så väntas möte i mölle kapell (bla) på lördag och det ser jag fram emot. ska bli riktigt kul.

har nyss kollat upp lite olika församlingar/kyrkor i kalmar. fanns väldigt många fler än vad jag trodde (fast, om man är van vid ca 1 i höganäs är det kanske inte så konstigt att det kändes som många). positivt var också att de flesta inte ligger allt för långt ifrån där jag ska bo, att där även fanns en del frikyrkor och att de verkar som att det arrangeras en hel del "studengudtjänster'' och lite sånt.
tittade även om jag kunde hitta något fotbollslag som ligger i närheten och fann två stycken; ikf kalmar och kalmar södra if, så vi får väl se om det blir lite fotboll i småland i höst.

reservplatsnr i lund hade gått ner med 70 platser, så chansen är ganska stor att de ringer och erbjuder mig en plats, men jag tror faktiskt att det blir kalmar iallafall. nu har jag liksom bostad och sånt, så känns helt okej att åka dit, även om det är en bit och jag knappt känner någon där så hade det nog blivit bra tror jag.

ikväll lär det inte bli någon elida då de fortsatte mot malmö ett tag. kanske åker ut och håller micke lite sällskap nu när han skadat sig och allt. annars blir det lugnt. jag borde egentligen ut och springa, men känner inte alls för det idag egentligen. imorgon är det fotboll iallafall och sen första matchen på söndag sedan uppehållet, så kanske bör springa idag iallafall, eller iallafall på fredag... hmm... ett tag kändes det jättekul att springa och jag hade värsta motivationen, men attans vad förkylningar kan förstöra mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0