24/8

natten till idag var ingen bra natt. vaknade konstant av att jag hade så ont i ryggen. uh

07.10 åkte jag och Dr Linander till sjukhuset. Fick "läkarkläder" och bytade om. underbar känsla. Började dagen med morgonmöte. Sen fick jag vara med på både en gastroskopi och en annan skopi, där patienten hade ett hål in i magen som den här ''slangen'' kördes in i, för att man sedan skulle titta och ta prover på tunntarmen. intressant. sen blev det lite te och genomgång av patienterna på avdelningen före den dagliga ronden där vi gick runt till alla och pratade och undersökte. efter ronden och lite samtal gick jag och doktorn och tittade på hur det såg ut på bland annat HIVA (hjärtintensiven) och pratade lite om själva läkaryrket. en väldigt givande dag!
när jag gick från sjukhuset mot bussen var jag så inne i telefonen att jag var, kanske en tiondels sekund, från att gå rätt in i en lyktstolpe! och så hör jag kvinnan bakom mig ''åh ak..'' - pinsamt.

fick mitt lönebesked idag för juli månad.. bättre än jag trott :)

solen skiner,
kanske att man skulle gå ut och sola/läsa lite före packningen ... jo.

How I could've been yours, and you'd be mine
It could've been me and you until the end of time
Do what you want, when you want
Be as fucking insincere as you can


jag vill att den nya säsongen av Grey´s ska komma nu,
på tal om ingenting

jag har en sån konstig känsla inom mig hela tiden
en känsla som inte är tillfreds med situationen, men som ändå nöjer sig liksom, fast ändå inte
en jättekonstig känsla

jag börjar kunna vandra i spåren nu
jag blundar för skuggorna som finns kvar
samtidigt som dom är det enda jag ser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0