20/8

började dagen med att gå upp sisådär 35 minuter för tidigt. trodde att klockan hade ringt så upp jag gick och satt på mig postakläderna och gick ut i köket för att äta lite. när jag står där tittar jag upp på klockan och ser att den bara är (knappt) 05.45! fattade ingenting, undrade om den hade stannat. gick in på mitt rum och såg att det faktiskt var sant. segt. tog av mig hälften av kläderna igen (mer orkade jag inte) och slumrade till för ytterliggare 30 minuter tills klockan verkligen ringde. då gjorde jag ett nytt försök. 06.20.

dagens lärdom:
kör helst inte med rutorna nere om du inte kör snabbt! speciellt inte om du sitter i en gul bil.
2 gånger idag fick jag besök av två stycker äckligt stora långbenar i bilen! jag hatar verkligen dom. fick halvt panik och eftersom bilen är en automatare, och första tanken när man ser den framför sig är "UT!", blir det lite besvärligt. bilen kör av sig själv om man inte hinner växla, och oturligt nog var där brevlådor i vägen båda gångerna så även om jag fick i parkeringsväxeln kom jag inte ut snabbt nog. usch!
en annan besökare var herr (eller var det fru) trollslända. uuuh. jag körde och rätt som det var kom där något stort surrandes på min arm, så av ren reflex böjer jag armen så trollsländan liksom fastnar och kläms och det surrar till sånt äckligt och en rysning gick genom hela kroppen och satt kvar riktigt länge.
så, om ni inte vill ha massa besökare i bilen, ha då rutorna uppe om ni kör sakta.

Dr Linander ringde mig idag. Äntligen! på måndag ska jag gå med honom på sjukhuset. ska bli riktigt kul :) sen på tisdag bär det av till kalmar för första gången.

Näst sista dagen på jobb imorgon, bara nästa fredag kvar för den här sommaren.

Dagen avslutades med en riktigt go träning förresten. Match på söndag hemma mot Råå. Be there.
åh, glömde en sak.. träffade min fasters hundvalp idag för första gången. 8 veckor och mindre än ett gosedjur, så söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0