nobody said it was easy

drömmar som krossas
enbart av blickar
det är sköra drömmar det

jag vill så jättegärna. jag känner suget, verkligen. men varför ska betygen spela så stor roll? eller egentligen förstår jag det, men iallafall! det känns orättvist på något vis. jag känner mig nertryckt, skrattad åt när jag vänder mig om. därför vill jag inte berätta mer. detta är min dröm.

liksom varför ska man ständigt bli nedtryckt av sina misslyckanden?
varför kan man inte bara få känna den där känslan av att ''det kommer bli bra, jag klarar det'' för?

pepptalk? ja tack

Kommentarer
Postat av: angieee

hahah maaaaaalin ! vafan, jag vet hur du känner, fuck ppl som förösker trycka ner en och NEJ ingen skrattar åt dig... det är lugnt! jag tror det asså. Det finns sätt att komma till sina mål, du kanske inte gör det i sverige, men du har hela världen framför dig ! positivityyyyyy! och allt handlar inte om betyg nuförtiden. Kontakter är lika viktiga, nästan viktigare och det är ju inte precis så att du är inkompetent, tvärt om, tycker du är jävligt smart och du kan när du vill! / anja C

2008-10-16 @ 20:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0