sammanfattning

På grund av att allt jag hade skrivit om när vi var på vemmentorp och när spanjorerna var här försvann så orkar jag inte göra en lika detaljrik uppdatering utan tänker sammanfatta veckan som var här.

Måndag - Onsdag var NV 2 i Vemmentorp för att göra en rad olika undersökningar på biotoper till vårt stora arbete i biologi A. Det stora hela var helt okej och inte alls så tråkigt som jag trodde att det skulle vara, men det är ingenting som jag hade kunnat tänka mig göra frivilligt på fritiden precis. En sammanfattning var väl att vi gjorde våra mätningar, samlade in växter och djur och artbestämde dom. Utöver skolarbetet vilade vi oss och hade allmänt trevligt på vårt rum : )

Måndag - Måndag var spanjorerna här, men på grund av att jag var i Vemmentorp så blev det att jag kunde vara med dem onsdag - måndag istället, och ja, det var nog rätt skönt. Och detta hände under den tiden som dem var här;
Onsdag - hemkomst från vemmentorp och ett hej till spanjorerna, innan maite kom hem till mig för att göra sig hemmastadd, och innan buffén på skolan.
Torsdag - Helsingborg med rundvandring och vi var på dunkers, i norra hamn och på kärnan. Efter det blev det bowling vilket uppskattades.
Fredag - Köpenhamn! Köpenhamn från tidig morgon till sen kväll, (eller på ett ungefär) .. Först var vi alla tillsammans och tittade på Operan och det kungliga biblioteket (vilket för övrig var helt underbart) och sen åt vi gemensam lunchbuffé på en restaurant och efter det fick vi strosa fritt. Vi gick runder på ströget och gjorde ett besök på guiness world record muséet. Mysigt!
Lördag - Ett besök på väla med våra spanjorer och senare var det kulturnatt i höganäs där vi lyssnade på Jesper och Make a Mess.
Söndag - Biljard hemma hos henke och sen var vi på Olympia och tittade på HIF - BP. Tyvärr inte den bästa matchen och ett ganska trist resultat (1-1), men roligt hade vi. Och påvägen tillbaka, armbågade carro nästan till henke larsson, haha. Efter Hif blev det film hos mig, the Simpson movie. Tyvärr blev min spanjorska (maite) sjuk, så hon fick gå och lägga sig, trist.
Måndag - Det var tid för hemfärd för våra besökare. Vi samlades på Knutpunkten för att säga adjö. Det är sorgligt när man tänker att det var kanske sista gången vi träffade dem i våra liv, men vi har minnena från Barcelona och från när dem var här kvar, så det löser sig nog : ) underbara människor var dem iallafall!

Summasumarium - en hektisk men rolig vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0